Trigonia en eHealthBox

Over enkele weken schakelen de wachtposten Gent over op de federale standaard voor medische berichten: eHealthBox. Dit betekent dat de wachtpostverslagen met betrekking tot uw patiënten enkel via dit kanaal beschikbaar zullen zijn. Bovendien zou dit ook een oplossing moeten bieden aan de onopgeloste problemen rond het versturen en ontvangen van de wachtpostverslagen.

Om het gebruik van de eHealthBox tijdens de wachtdienst mogelijk te maken, zal een belangrijke omschakeling naar de meest recente versie van Trigonia gebeuren. Nadien zal er enkel nog met de eID en pin-code ingelogd kunnen worden. Het is dus cruciaal om tijdens de wachtdienst uw pin-code te kennen! Om deze omschakeling voor te bereiden, zal de HVG van alle artsen over hun rijksregisternummer en een uniek emailadres moeten beschikken. Dit is noodzakelijk om elke gebruiker aan hun eID te koppelen. 

Om deze omschakeling voor te bereiden, zal de HVG van alle artsen over hun rijksregisternummer en een uniek emailadres moeten beschikken. Dit is noodzakelijk om elke gebruiker aan hun eID te koppelen.

Indien u nog niet op eHealthbox bent aangesloten, kan u Praktijkcoach contacteren om uw eHealth-certificaat aan te vragen en de configuratie van uw EMD te doen. U kan hen contacteren via telefoon op 050/96.01.10 of via e-mail hector@praktijkcoach.be. Zij nemen telefonisch contact met u op (na afspraak) en begeleiden u dan vanop afstand. Zonder eHealth box zal u na 29/03 géén wachtdienstverslagen meer kunnen ontvangen!

De integratie van eHealth in Trigonia heeft een aantal belangrijke voordelen, zoals de opvraging van de verzekerbaarheid, het opvragen van sumehrs, het automatisch versturen van een kopie van het verslag naar de auteur. Bovenal zou het versturen van de verslagen op een efficiëntere manier moeten gebeuren. Indien u meer informatie wenst, kan u contact opnemen met Stefanie Slos (stefanie.slos@hvg.be).